dimecres, 8 d’agost del 2007

Tot pujant la ciutat en Bicing


El sistema municipal de bicicletes de Barcelona "Bicing" m'ha fet retrobar-me amb una asignatura pendent que era la d'agafar la bicicleta a diari pels meus desplaçaments quotidians. Ahir per exemple, quan pujava per les Rambles sentia la flaire de les flors i plantes que les estaven traient als quioscs o quan pasava pel costat d'una fleca sentia com acavaben d'obrir el forn i es colava en els meus narius un delicios aroma de croisants recents fets. Anar en bici es redescrobir la ciutat, no solament el seu patrimoni arquitectònic, sinò, sobretot els seus aromes, cosa que no hagues pensat mai. Si ets capaç de no tenir por a que et xafi un cotxe, la bicicleta es el mitjà de transport més adequat i "ràpid" per desplaçar-se per la ciutat. Escric avui a favor del Bicing, perque aquests dies he publicat sobre les seves mancances http://www.sostenible.es/pubnoticia/inici.asp y tinc ganes d'escriure a favor, perque, malgrat que el sistema ha començat la casa per la taulada es una gran oportinitat que té la ciutat per tal de sobreviure a la voràgine depredadora del cotxe. M'agrada molt cada cop que para a un semàfor i em veig envoltat de ciclistes de totes les edats i condicions y aleshores veig que alguna cosa està canviant a la ciutat i que molta gent ho està fent possible. Ojalà que el sistema Bicing sigui el gran catalitzador per tenir un ciutat mes amable, mes transquil·la i en definitiva més sostenible. Ojalà que els conductors respectin més les bicicletes i poguem convertir la ciutat entre tots en un territori de convivència sigui quin sigui el mitjà de transport.....Ojalà que el retorn massiu de l'ús de la bicicleta a la ciutat serveixi perque la ciutat sigui més habitable i acollidora.....pedalant s'arriba......molt abans del que hom creuria